Om att sova räv.

Nu är vi, jag och Elsa, hemma hos mamma (igen). Det är jättemysigt att hänga här tycker vi, jag och Elsa. Bäst att passa på när stina och Mayia är på besök. Ja, jag och Elsa tycker att det är så härligt att åka hit. Det tycker nog inte min mamma. Hon brukar alltid vara upp tidigt. Idag (som varje dag denna vecka) när vi kom och knackade på dörren var det låst och alldeles mörkt där inne. Vi knackade på högt och ljudligt. Inget gensvar. Det var lika mörkt och låst trots våra livliga hejsan-godmorgon-knackningar. Jag stod utanför och fick onda aningar. Mamma sov räv. Hon ville inte ha oss på besök. Vem kan inte vilja ha mig och Elsa på besök funderade jag på medans vi stod där ute. Elsa och jag gav inte upp. Vi knackade och ringde mobil som aldrig förr. Ingen öppnade. Tillslut svarade det på mammas mobil. Det var mamma som spelade nyvaken med sitt ynkliga och lite hesa hallå.

Sberg: Herre gud! Kom och öppna! Jag och Elsa är på besök!

Mamma: Är ni här? Jag har inte hört något (mamma bor i en jätteliten stuga. Knackar man på dörren så skakar hela huset).

Mamma: Vad är klockan?

Sberg: Hon är snart 9.

Mamma: Va?! Snart 9. Oj då vad jag måste sovit hårt!

Nu är det inte bara små Elsor som sover räv. Det gör även mammor och små barns mormödrar. Jojo! In kom vi efter mycket om och men. Jättetrevligt! -Tycker jag och Elsa!


Stina och M ligger förövrig och sover. Jag kan inte förstå varför de inte vill hänga med oss?

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0