God morgon!

Hej på er! Nu tittar jag och Elsa tittar på morgontv. Det är verkligen hysteriska barnprogram nu förtiden. Hysteriska effekter, röster och färger... Elsa ligger på golvet brevid mej på hennes mjuka favoritfilt och myser. Hon ligger och pratar och sparkar med de små fötterna. Min fina, fina sprattelgubbe <3!




Igår tog vi det lugt hemma! Vi gjorde lite mat och tittade på tv. Som jag har berättat om föut så börjar jag och Noel alltid bråka om soffan. Vem kom först med kudden? Vilket då innebär att man har paxat den bästa platsen i soffan. Vem ska ligga ytterst eller innerst? Vem får den bästa ändan av soffan? Ja, detta är vårt så kallade helgbråk. Björn har hört på det här i flera år och är ganska trött på tjatet =P. Samma visa var eviga gång vi ska mysa till tvn. I går tog det hela en vändning. En hastig vändning efter flera års diskussion... Noel ordnade en tältsäng åt sig som han la sig i. Äntligen var den eviga kampen om soffan över! Jag låg ensam på soffan med täcke och kudde. Nu skulle man ju kunna tro att jag lite belåtet la mig till rätta, att jag lite förnöjsamt bredde ut mig ordentligt med tanke på all plats som tillstod efter Noels flykt till tältsängen. Det gjorde jag inte. Jag låg platt, som vanligt, men jag låg ensam. Platt och ensam. Jag fick lite ont i magen av all plats och tyckte allt Noel kunde komma tillbaka till soffan igen.

Mamman: Noel, det var allt mysigare i soffan va?
Noel:
Mamman: Jo, kom nu Noel.
Mamman: Du får ligga längst fram!
Mamman: Du får välja sida!
Mamman: Noel, titta vad plats här finns!
Mamman: Kom tillbaka!!!!!!


Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0