Sagan om den nougatfärgade kulan.

Sberg kom hem från sitt gruppmöte. Väl innanför dörren pustade hon ut och ställde ifrån sig sin tunga väska som var fylld av böcker och papper. På golvet upptäckte hon en rund, alldeles glänsande, kula. Kulan var färgad i nougat. Vad är det för kula, tänkte Sberg, samtidigt som hon la sig ner på golvet för att noga beskåda verket. Mycket nära tittade hon på kulan som låg där och som lät sig speglas i solens strålar. Vart kan den komma ifrån frågade hon sig själv medans hon petade försiktigt. Hon petade till på kulan som var så rund att den hastigt rullade i väg. Kulan hade något svart i fram. Något svart lite spretigt. Det svarta spretiga rörde på sig. Sberg funderade för sig själv. En kula med något svart och spretigt som kan röra på sig... hm...
Sberg reste sig upp, gick in på toaletten, låste dörren och blev sittandes där. Det hade just gått upp för henne vad det var för något på golvet. Vad som nyss hade tagits för en vacker glänsande nougatfärgad kula, var ingen kula. Sberg satt på toaletten och funderade på om detta mätta och belåtna -lets call it kula- suttit på henne. Samtidigt som tanken drog förbi ilade det längs ryggraden. Nä, en så stor kula hade märkts. Den måste komma från katten. Sberg tog sig ut från toaletten.  Slickat längs väggen strök hon sig fram till ytterdörren.  Hon öppnade i ett ryck och stängde lika snabbt efter sig. Hon höll sig hemifrån ända tills hennes son slutade skolan. Sonen hämtades upp och kördes hem till den gyllne kulan som mamman berättat om under hemfärden.

-Det är ju en fästing säger han och går ut med den!
-Livet kan vara lätt -och livet kan vara svårt





Kommentarer
Postat av: Sara

Åh fy vad vidrigt!! Jag hatar fästingar!! Har hänt här också att det ligger såna små äckel på golvet. Förmodligen byrackan som dragit in dem! Blääää!

Hoppas du mår bra annars Sofia! Du växer och frodas förstår jag! =)

Kram!

2009-05-07 @ 18:05:09
Postat av: Sara

Å py pan! Fästingar är bland det läbbigaste jag vet, tillsammans med gråsuggor och andra snuskigheter. Tur att jag inte har några husdjur (läs kollektiv-trafik för fästingar) för tillfället!

2009-05-07 @ 18:46:10
URL: http://www.designbysara.webs.com
Postat av: Mel

Huu, tur du inte trampade på den, det gjorde jag en gång. Då skrek jag och så fick lillasyter komma och rädda mig genom att torka av mi fot och det ta upp det mosade äcklet från golvet =)



KRAM!

2009-05-08 @ 14:36:28
URL: http://http//:litenstjerna.blogg.se
Postat av: Stina

haha!

2009-05-09 @ 00:04:46
URL: http://stinalee.se
Postat av: Malin K

Haha! Typ sådär har jag också gjort en gång. Fattade inte att det var en fästing o fick fram kameran för att fota! s Hua mig så äckliga dom är! Nu närmar det sig bebis! Hoppas du mår fint!? Vore kul att ses en dag, du, jag, Madde o kanske Gabbi? Lär väl gå hemma i bebisdimman ihop ett tag. Får se om vi kan få till det. Kram Malin

2009-05-10 @ 20:42:57
URL: http://www.langtan.babyblogg.se

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0