Vecka 40 idag! 39+0

I dag går jag in i vecka 40. Jag väntar, väntar och väntar. Jag letar också tecken... I går fick jag kramp i låret. Åh, tänkte Sberg kanske ett tecken. Jag nös. Åh, tänkte Sberg kanske ett tecken. Privat nr ringde på mobilen och jag fick en puls på 70099 och tänkte att det var jag som ringde från förlossningen.

Hur dum får man bli?

Jag mår bara bra i allafall även om mitt mentala tillstånd är lite upp och ner. Ena stunden vill jag åka till Malmö och hälsa på min syster, nästa vill jag åka på semester, nästa ha en stor grillfest för alla vänner och bekanta tills jag inser att jag egentligen inte orkar göra någonting. Det är tur att jag har Björn som påminner mig att vi har ett hus som måste bli färdigt och att vi dessutom kan föda när som helst och att vi kanske inte ska åka så långt bort just nu. Det är med blandade känslor jag ser fram mot förlossningen. Tusen känslor i en och samma Sberg. Ena stunden är jag lugn och lycklig som en filbunke i andra smått hysterisk.

I går sa Björn till mig att klänningen hade hängt sig i kalsongerna ibak. Haha, inte ofta man hör den kombinationen. Kalsonger och klänning. Där gick jag med en kalsongprydd jättebak i skyn. Undra vilka kalsonger det blir som får åka till förlossningen? =P

Ja, mina vänner... Undra när det blir och hur det ska gå?

Kommentarer
Postat av: Malin K

Så spännande det är Sofia! O tänk att jag hann först trots allt;) Jag har aldrig varit gravid längre än till 37+1 (2 då Caspian är född en halvtimme e halvslaget) men jag har, precis som du letat tecken hela tiden o hoppats så innerligt på att ngt ska hända. Hursomhelst närmar det sig ju m stormsteg o skulle det, mot förmodan bli igångsättning är det ju inte länge kvar ändå. Jag önskar er stort lycka till när det väl är dags o hoppas på att bli upppdaterad så fort som möjligt. Är så himla nyfiken på lilla Elsa! Njut av den här tiden, och njut av förlossnigen. För trots att det gör tok-ont så är det, som sagt... Magiskt...

2009-06-25 @ 11:18:29
URL: http://www.langtan.babyblogg.se
Postat av: Malin K

HAHAHAHA!!! Såg att jag skrivit halvslaget!!!!! Tolvslaget ska det naturligtvis stå!!!

2009-06-25 @ 11:19:19
URL: http://www.langtan.babyblogg.se
Postat av: Carro -The Lantismamma

Du skall föda mellan måndag och tisdag hoppas jag, för då jobbar jag! Be Björn pilla på dina bröstvårtor eller städa fönster! Bullbak kanske! eller varför inte sex??? Kom igen nu!! Men inte förrän måndag natt då;-) Jo, ni får sätta igång på måndag eftermiddag. Det tar säkert ett tag;-)Ha ha!! Din mage är så fiiin!!! Kram Carro

2009-06-25 @ 23:35:34
URL: http://lantismamman.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack Malin! Jag tror jag kommer uppdatera så som du på din blogg! Hoppas ni mår bra!



Ja du Carro, det är ju faktiskt troligt att det blir då... Usch vad pirrigt men spännande =D Undra om vi ses där?! Kram på dig

2009-06-26 @ 08:45:45

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0