Midsommardagen

Jag drömde inte om Kristina Lugn. Inte om Bert Karlsson heller. Jag drömde inte om någon eller något.. Skönt men ändå trist. Vi hade ett himla sjå med att få i hop sju sorters blommor igår och det slutade med att den sista fick bli en pionknopp. Bättre än rabarber som jag först tänkte ta efter att hoppet om att hitta några blommor i midsommarnatten tagit slut. Björn tyckte inte rabarber var den mest briljanta idén att lägga under kudden och knäckte den om pionen istället... Lite rätt hade han nog där =P



I går rök det för första gången ur skorstenen här på jutagården. Kaminen sattes på plats, ved bars in och efter lite eldande av papper tog det sig  i, de till en början mycket små, vedbitarna och röken ringlade ur skorstenen. Kanske en och annan fågel också=P. Här satt vi och njöt och bara tog det lugnt framför elden. 

V gick på tv i går kväll, haha! Det minns ni från förr va? Ödlorna förklädda till människor som invaderar jorden?
Titta på kanal 6 Fredag kväll så får ni en liten kick av nostalgi! =) Kära barn! Mycket har hänt sen dess!

Nå, vem drömde ni om?

Nu, hajkfrukost...

Kramar från mig!

Kommentarer
Postat av: Malin mirakellady <3

MYYYYS med brasa på Jutagården!! Gå nu bara inte och bränn rövafläsket för mö, det ju doftar så vidrigt ;0)

2009-06-20 @ 09:37:53
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/
Postat av: Valrossen

Tack för dina fina kommentarer Sofia! Jag satsar på att få åka in o föda bebis ikväll så nu får ni ligga i o färdknäppa (mkt effektivt, har vi gjort två av tre ggr s), skura golv, putsa fönster, käka ananas, massera bröstvårtor... ja, du vet. Ta till alla knep så vi kan få ligga samtidigt på bb o ha ont o mysa m våra små! Så himla fint ert hus blir!!! Längtar massor tills det är vår tur att flytta men nu ska vi njuta av bebis först. Om nu de här j***a pinvärkarna kan göra ngn nytta o bli riktiga värkar nån gång! Stor kram!

2009-06-20 @ 13:49:22
URL: http://www.langtan.babyblogg.se
Postat av: Sara II

Om du frågar mig så var det där en helt perfekt midsommar-kudd-bukett! Och vilken fantastiskt mysig midsommarkväll ni haft. Så ska det vara!

2009-06-20 @ 21:45:22
URL: http://www.designbysara.webs.com
Postat av: Mia

Kollade oxå på V, kommer ihåg att jag tyckte det var jätteläskigt och nu bara skrattar jag :)

Kram

2009-06-22 @ 07:42:43
URL: http://studentmamma.blogg.se/

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0