Hård kamp i provhytten!

Idag drog jag och mor iväg på lite desperat shopping med tanke på att jag endast har ett set kläder som jag kommer i nu. Inne på HM fick jag tag på ett par mammajeans som var snygga. De var lite snyggt slitna och jag fick med mig ett par 36 in i hytten. Dessa fick jag knappt över fötterna. Mamma fick rusa efter ett par 38. Nu gick de till vaderna. Mamma fick återigen rusa efter ytterligare jeans men nu i storlek 40! Dessa gick till rumpan och där tog det tvärt stopp. Nä, vad är detta som har hänt tänkte jag. Mamma sa utanför, efter att ha hört mitt stånk och stön där inne:

-Men tar du på dig de rätt då? Du måste göra nått fel?
-Nä, hur fel kan man ta på sig ett par byxor, svarade jag.

Mamma, en enveten en, tar sig in bakom skynket till hytten. Nu är vi två som stånkar och stönar. De utanför tror nog att en kärleksakt äger rum där inne, att några ungdomar är ute och förvildar sig och prövar sina vingar =). Det är inga ungdomar. Det är jag och min mamma. Det är ingen kärleksakt. Det är en kamp. Vi sliter och drar. Mamma säger åt mig att spänna skinkorna lite så att de inte följer med upp när hon drar. Hon drar. och hon drar. Jag spänner skinkor.

Gud vad vi skrattade! Tårar, lite här och där, sprutade! =)




Blod, svett och tårar!



Jag bryr mig inte hur tjock jag än blir. Huvudsaken är att vi mår bra =) -och det gör vi!



With love!

Sberg

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha! Vilket kul inlägg! Men vet du vad? Det är inte du som är tjock. Isf är jag det också. HMs mammakläder är hur små som helst! Vet att jag var ganska upprörd över det när jag skulle köpa mammakläder när jag väntade Linn. Fick ju köpa jättestora strl! Borde väl vara så att man har typ samma, ngt större kanske, de borde ju liksom anpassa storlekarna e en gravidkropp m några extra kilon o en mage. Tycker mamalicious strl är bra. Fick köpa 27 i midjan på dom vilket jag är nöjd med:) Hoppas ni haft en fin alla hjärtans dag! Kram Malin K

2009-02-15 @ 09:48:56
URL: http://www.langtan.babyblogg.se
Postat av: Sofia

Åh tack malin! ;) Nu ska jag ta och kolla upp mamalicious! Hoppas ni mår bra och att du fick mycket kärlek igår! I dag också =)! Undra hur det är med systeryster idag? Snacka om att åka på allt på en gång! Stackarn! Kram!!

2009-02-15 @ 18:06:25

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0