Julgodis och bröd! Sberg tipsar =D

Nu håller vi på med julgodis och julbröd här! Det blir mandelmassabollar doppade i choklad och som sedan rullas i cocos.  Nykomlingen i år är Leilas Rocky road (heter den så tro?). Det var nog fler som satsat på den i år då alla marshmallows och dumlekolor var slut i affären =). Bröd gör vi aldrig ska jag säga men nu jäklar! =) Det är en mysig gåbort present tycker jag... En fin kökshanduk med ett bröd inrullat.  Ja, nu får vi hoppas att det blir något bröd att rulla in, man vet aldrig i det här hushållet! Hoppas inte degen exploderar i ugnen som sist då jag gjorde kladdkaka =P. Jag är dock inte värst... Min väns kladdkaka började brinna i ugnen =).



  

 



Inga svordomar än faktiskt... =P Nu säger ni säker att det ligger färdiga marshmallows i den ena skålen. Det tror jag aldrig!

Förresten!

Sberg tipsar!!!

Jag har ett bra tips som handlar om att transportera ägghalvor! Nu säger Björn i att inga människor transporterar ägghalvor särskilt inte om de är garnerade men visst gör vi? Herre gud, tänk så många som åker runt med ägghalvor i bilden såhär i juletider... Tänk så många ägghalvor som åker längs vårt avlånga land!  Hörrni, jag har en bra lösning på problemet med ägghalvor som åker hit och dit så fort det guppar lite.  Jo, stoppa de garnerade ägghalvorna i muffinsformar! Vips så åker de ingenstans trots att ni gasar till lite extra över farthindren...



Tänk er nu en liten garnerad ägghalva i varje hål...

Mycket bra om jag får säga mitt! =)

Michael och Allan!

Ta nu till er mitt råd =P


Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0