God morgon!

Hej på er!

Hoppas ni har det bra. Nu sitter jag och Elsa framför nyhetsmorgon. Elsa leker med sin vän grodan och jag dricker kaffe.

 <3

Jag sitter här och funderar på allt jag har att göra inför julafton. I år ska vi vara hos oss och fira. Jag har skrivit en massa lappar här och där med en massa saker jag har tänkt att fixa inför jul. Jag stryker allt eftersom sakerna på listan ordnas. När jag stryker en punkt, skriver jag till två nya. Jag höjer ribban. Smart sätt, tycker jag, om man vill vara stressad och sur =P... Nä, fy vad tramsigt! Hahah, jag har en typisk bild framför mig av hur man sliter och stressar. När julafton väl är här är alla ovänner och utbrända =P. Haha! Alllt är skinande rent och skinkan är perfekt griljerad. Alla sitter runt bordet med innehållslösa blickar och med stora påsar under ögonen, alla är alltför trötta för att njuta av maten eller av sällskapet =). Nu säger väl någon ettrig jäkel att allt handlar om planering och att vara ute i god tid... hahah! Nä, det tror vi inte på =P (Vi?! -Jag och Elsa).

Det är lätt att bli stressad vilket för mig ofta innebär att jag blir sur. Men hörrni, ribban sätter man själv och visst är det bara onödigt att stressa?! Det enda det resulterar i är trötthet, dåligt humör och om det vill sig illa, huvudvärk. Nä, man gör det man hinner och skiter i resten. Målet är väl att umgås med nära och kära. Det kan man faktiskt göra trots att det ligger lite skit i hörnen eller vad det nu kan vara man stressar över. Idag ska vi göra det vi hinner och tycker om, utan att stressa våra rumpor av oss, strunta i resten och vara glada ändå.

Perspektiv unga dam!


Så länge man gör allt fejjande för att man mår bra av det och för att man tycker det är roligt tycker jag man ska köra och fortsätta med det. När däremot allt mysigt pyssel övergår i dumstress där man surar och får ont i magen tycker jag man ska lägga ner och gilla läget. Själva övergången smyger på... Hahha, jag känner mig själv. Jag grejar för allt vad jag är värd. Jag sjunger och njuter. Rätt som det är vänder humöret och jag är skitsur =P.




Det viktigaste med julen för mig är Bingolottos uppesittarkväll att få umgås lite med familjen och att barnen har det mysigt. Finns det någon jäkel där ute som inte har något för sig på julafton så kom hit vettja =).

Noel ville sova över hos mormor igår så vi körde honom dit igår kväll. Hoppas att de har haft mysigt =).


Kram på er!




Vi ses väl på överby ikväll?! Skratt!

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0