God morgon!

I dag är Elsa bättre. Så skönt! I går kväll efter att mest ha sovit piggnade hon till och var sig själv igen. I natt har jag sovit jättedåligt. Läste igår i tidningen att det varit inbrott i trakten. Jag som just flyttat till landet har legat stel som en pinne och lyssnat efter ljud från inbrottstjuvar. Otäckt! Jag bytte sida av sängen med Björn så jag fick ligga längst in vad det nu skulle hjälpa men det kändes tryggare. Vanligtvis går jag upp och kissar på natten då jag ammar. Det gjorde jag inte i natt. Tänk om någon skulle komma in här och Noel skulle få syn på någon! Hoppas min oro lägger sig annars lär det bli svårt att sova. Undra om man på något sätt kan skydda sig från inbrott... man tänker ju att inbrott inträffar när man inte är hemma men det har ju skett en del när folk är hemma. Lås och larm verkar ju inte heller hjälpa.


Kommentarer
Postat av: Sara

Nä usch o fy Sofia! Inbrott är inget kul! Och absolut inte när man är hemma!! Skitläskigt ju! Hoppas vi slipper såna otäckheter!!

Skönt att Elsa är bättre idag! Hon är verkligen fantastiskt söt!! <3

Kram på er!

2009-08-14 @ 10:01:00
Postat av: Mel

Vad otäckt med inbrott i trakten Sofia! Det är ju ganska ovanligt att någon tar sig in medan någon är hemma men det kan ju såklart hända. Larm är ju ett alternativ om man vill vara säker, säker, likaså en vovsing som slår larm så fort något inte är som det ska. Behöver ju inte vara någon stor schäfer som jag själv är så förtjust i, en liten hund är ofta mer nervös och gafflar så fort det knackar i en gren utanför, men vaknar det gör man! Nu när du är mammaledig kanske Ni skulle passa på? ;)

Hoppas du kan sova bättre inatt!



Ps, jag ligger också innerst och låter karln min ligga närmast dörren!

2009-08-14 @ 13:58:01
URL: http://litenstjerna.blogg.se/
Postat av: Mel

Hm, "så fort det KNAKAR i en gren utanför" menade jag förståss :P

2009-08-14 @ 13:59:49
URL: http://litenstjerna.blogg.se/
Postat av: sofia

Hejsan på er =)



Ja, det är riktigt otäckt! Vi pratade faktiskt om vovsing igår... Tål att övervägas! Vi båda gillar hundar och har haft det tidigare det enda är att blir lite bunden... vi får överväga och fundera på det. Kram på er och hoppas ni får en mysig kväll!

2009-08-14 @ 20:37:53
Postat av: Gabbi

Hej!!! Man ska aldrig skriva tex här el på facebook att man ska iväg etc. det är sånt tjuvar har koll på!! Se till att alltid ha låst även när ni är hemma, har 2 bekanta som de gjort inbrott hos medans de sov och ett par var vakna, läskigt... Nu var det några år sedan, se till att ha upplyst mkt etc.

Kramar till er i massor!!!

2009-08-16 @ 10:02:14
URL: http://novelli.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej Gabbi! Usch jag sov jättedåligt inatt igen pga det... Fy vad hemskt! Tänk att stöta på tjuvar mitt i natten. Nä, vi får fixa belysning i massor här så som larm och lås. Kanske kan vi ses i veckan? Jag kan komma till dig eller du hit? Hoppas ni mår bra allihop! Kram!!

2009-08-16 @ 10:06:30

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0