En helt fantastisk dag igår! Påsk och födelsedagsfirande

Jag åkte som vanligt ut till huset igår på förmiddagen. På gården stod en massa bilar. Vilket sammanträffande, tänkte jag över, att alla i familjen valt att komma på samma gång =). Det var inget sammanträffande. Alla var där för att jobba! Så underbart det var att höra hur det snickrades överallt. Det snickrades, målades och gud vet vad. H - Ä - R - L - I -G - T! Jag fick en stol uppställd med filt och med meddelandet: Här kan du sitta och ta det lugnt! Hehehe! Där satt jag och tittade på när alla jobbade. Massa fika hade de som överraskning också ordnat och grill senare. Allt detta utan att jag har haft den blekaste aning.

   


Alla barnen lekte hela långa dagen och hade jätteskoj. De byggde koja, spelade fotboll och letade påskägg. Att se hur skoj de hade allihop värmde i lilla hjärtat! 




Jag fick presenter för att jag fyllt år. Jag bestämde tidigare att inte ha någon födelsedagsfest i år för att det har varit så mycket med skolan, renovering, graviditet och annat men så har de ändå ordnat det så här! Kan det bli bättre? Vilken dag! Dessutom kanonväder. Både jag och Björn var helt lyriska!


När kvällen kom och det var dax att åka hem så sa Malin, min svägerska, att jag skulle åka med henne. Hon skulle köra hem mig och jag skulle gå in och hämta lite grejer. Det var inget farligt utan bara bekväma ateraljer skulle packas ner. Lite bekvämt ombyte. Lagom nyfiken/pirrig/chockad satte jag mig i bilen och åkte med. Jag packade lite bekväma grejer också hämtade Malin upp mig igen. Vi åkte hem till dem. Ett bad hade tappats upp, ljus var tända och underbar musik spelades. Ta dig nu ett riktigt långt bad, sa Malin. Vid sidan av badet stod citronvatten och en skål med chips. Skrubbvantar, fotfil, nagelsax och handuk låg också vid sidan! Jag låg länge och väl i badet! Så skönt det var! Jag bara låg där och drömmde till de lugna låtarna som spelades. Det kändes som om jag var nygift och var på honeymoon! När jag som ny kom upp ur badet fick jag till och med en massage! Lagom dåsig och ompysslad körde Malin hem mig. Hon sa på vägen hem att jag skulle få lite arbete när jag kom hem. Öh jaha, svarade jag lite bortkommen. Ja, du ska koka pasta fortsatte Malin och värma lite köttgryta som jag har skickat med. Pasta, köttgryta, sallad, vitlöksbaguetter och glass var nerpackat i en korg! Du ska inte diska avslutade hon.


             


Bekvämt var det ja =P! Pyjamasbyxor och Björns kallingar packades solklart ner!

                                  


Vad säger man?  



Tusen Tack!

Detta är en dag jag aldrig kommer att glömma <3!








Kommentarer
Postat av: Kicki

åh det låter som en superdupertoppen dag, det förtjänade du verkligen! glad påsk! ;) puss

2009-04-11 @ 10:09:57

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0