Däck-kontroll och Radio skaraborg!

Igår när jag åkte till skolan hade jag av någon konstig anledning på radio skaraborg. Där hörde jag att det var en stor poliskontroll där däckdjup och lite annat kontrollerades. Åh shit, tänkte jag eftersom mitt djup var obefintligt. Jag närmade mig Skara samtidigt på radion som jag hör:

Radiofarbror: Hej vad heter du?
Stoppad: Anita.
Radiofarbror: Du hade fint däckdjup du!
Anita:  Ja, det var ju inte så länge sedan jag köpte nya.

Shit igen! Gubben på radion intervjuade alla som blev stannade. Han förklarade alla bilar som körde upp för kontrollen:

Radiogubben: Här kommer en blå passat...

Äh, men va fan lägg av, tänkte jag, spetsade öronen och bara väntade på att han skulle säga:

Ja, nu ser vi en röd audi (min bil) som nu ska kontrolleras....
 
Sberg tänkte: Inte nog att däckdjupet är obefintligt, man ska intervjuas också!

Hur som helst blev jag aldrig invinkad. När jag åkte förbi, under andningsuppehåll,  såg jag radiogubben i fullfärd att intervjua. Inte någon, av dem de hade stannat hade haft olagliga, dåliga däck! Oh, vad skönt att jag klarade mig från att vara med i radion som den enda med alldeles för slitna däck! Sberg pustade ut!

Detta var ju ganska bra då vi kom på att vi behöver byta däck! Har ni kollat era däck hörrni?

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0