Tolk!

När jag var på sjukhuset sist och skulle fixa tanden så låg en kvinna där som inte kunde ett ord svenska. Tänk att ha ont och vara nervös utan och att kunna göra sig förstådd eller att  själv inte kunna förstå... I dag är det många i Sverige som inte kan språket och detta gör ju tolkyrket oumbärligt! Tänk vad viktigt det är att det finns tolkar! Tänk att vara i ett land utan att kunna ett ord av språket. Fya mig, snacka om att vara utelämnad!

Becka, du som är så duktig på språk, är inte detta något för dig. Antingen i Sverige eller Spanien?

Kommentarer
Postat av: Becka

Hej Gummis!! Hur e d? Har skiner solen o jag gar o langtar tills jag ska flytta hem.. Ska bli sa skont!!! Tank om jag skulle flytta in i din lagenhet, hihih... Lite roligt faktiskt. Har lust o borja packa redan nu! Ja ja gumman ha det sa bra nu sa hors vi snart! Ha en underbar dag kramizzz..

2008-10-28 @ 11:57:56

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0