Från bensin till coca cola...

Sberg kör hem från skolan på reserven. Bensinen sinar och hon funderar på hur länge den ska räcka. Hem kom hon som tur var,  full av funderingar som hon brukar som sberg´s sambo får hjälpa till att reda ut.

-Hörre du, säger Sberg till sin sambo, tar reserven med bensin fortare slut sen bensinen blivit dyrare?

-Öhh, va? säger sambon.

Sberg tänker så det nästan värker där uppe. Inget mynt trillar ner.

-Ja, bensinen är ju dyrare och det innebär ju att den tar slut fortare... Oh, vad hon tänker!

Sambon ser lite besvärad ut. Han ser tyngd ut, men rätt som det är skiner han upp!

-Sofia, säger han och fortsätter, om du har två liter coca cola för 20 kr och två liter coca cola för 30 kr så tar inte den för 30 slut fortare. Innehållet är ju lika mycket oavsett vad det kostar.

Sofia lyser och hela världen klarnar! Så dum man kan vara ibland, hihihi! Det är väl tur att man kan skratta åt sig själv ibland!

Tänk vad ett exempel från bensin till coca cola kan göra!


Kommentarer
Postat av: Kicki

hur förvirrad va du gällande bensin?

haha nu är min dag gjord, du är för rolig.

kram

2008-10-12 @ 13:06:45
URL: http://mmmusicfreak.blogg.se/
Postat av: ?

jag tror nog den dyrare drickan håller längre för man är nog mera sparsam med den

2008-10-12 @ 13:26:19
Postat av: Miaraklebloggens Malin <3

Håller med ? om att det nog KAN vara så att man e mer sparsam, men inte om det gäller dej fia ;0)

2008-10-12 @ 15:59:04
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/
Postat av: Susanne

Haha...du har visst ärvt dina fastrars anlag för matematik;)

2008-10-13 @ 16:22:18
Postat av: Sofia

Sussane: Det har jag redan listat ut ;) hehe! Kram!!

2008-10-13 @ 17:00:37

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0