Glykol blandat med bensin -no good!

Jag har precis hämtat mamma vars bil inte startade. Hon kunde inte förstå varför den inte startade och hon ringde till en bilkunnig Björn.

Mamma: Jag kan inte förstå varför bilen inte startar. Att den inte startar kan väl inte ha något samband med att jag fyllde på en liter glykol förut.

Björn: Nä, det har inte med saken att göra.

Mamma: Nä för jag hällde ju i en liter i tanken och sedan tankade jag fullt.

Björn: Va?

Björn: Inte hällde du glykol i tanken?

Mamma: Jo...

Kommentarer
Postat av: Malin Din syster!!

ASGARVAR!!!!!!! ;0)

2008-11-24 @ 19:15:45
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/
Postat av: Faster Trude

Hahahahahaaaaaa....jag skrattar sa att jag kiknar...detta ar val bara saaaaaaa himla typiskt Lena??? Mamma Haldis hade skrattat sig harmynt vid det har laget :-) Hon e la for go hon Lena...

Kram Trude

2008-11-24 @ 20:50:14
Postat av: Sofia

Gapskratt! Skrattat sig harmynt... =) Kram på dig Trude och hoppas ni har det bra!

2008-11-24 @ 21:00:09
Postat av: Sofia

Gapskratt! Skrattat sig harmynt... =) Kram på dig Trude och hoppas ni har det bra!

2008-11-24 @ 21:00:39
Postat av: lindis

vet inte riktigt hur jag kom in på din blogg, men tackar för att jag gjorde det. Håller på att asgarvar som alla ovanstående även gör, tackar för det! :'D

2008-11-25 @ 00:47:10
Postat av: Stina

Men neeeej, haha! :)

2008-11-25 @ 09:43:48
URL: http://staiina.blogg.se/
Postat av: SM

Vet du vad som hände sedan med bilen? Jag råkade hälla i glykol i vår bil också...inte så mycket men ändå...Hjälp mig!!!

2008-12-29 @ 15:43:17
Postat av: Sofia

SM: Hm vad jobbigt men det ska nog inte vara så farligt. Mammas bil fick vara på verkstaden någon vecka men det var tydligen något annat fel också... Lycka till i alla fall, hällde du bara i lite så funkar nog bilen som vanligt skulle jag tro. Min moderkaka hällde i MYCKET =).

Jag ska berätta för henne att en till gjort samma misstag. Hon har fått höra från div. bilreparatörer att de aldrig har varit med om detta tidigare... Lycka till!!!

2008-12-29 @ 17:51:08
Postat av: SM

Haha..kul att man kan glädja någon då...



Hälsa henne!



Och tack för svaret!

2008-12-29 @ 17:58:27

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0