Biblioteket...

Hur svårt kan det vara att lämna tillbaka böcker i tid? Inte så svårt kan tyckas.
Heter man nu Sofia så är detta något bland det svåraste man kan göra.

image260

För det första blev jag avstängd från vårt bibliotek där jag bor. Detta resulterade i att jag fick börja låna i våra grann kommuner. Första gången jag lånade på annan ort så lovade jag mig själv att sköta min nya bibliotekschans. Tror ni jag skötte mig? Nepp! Sofia lämnade in böcker och bad så hemskt mycket om ursäkt. Tanten bakom disken såg ilsk ut så jag drog till med en nödlösning! Äh, jag har varit sjuk och har inte kunnat höra av mig... Herre gud här stod jag till och med och ljög! Usch vilken hemsk människa jag är! Ja, ja den ilskna tanten krävde 80kr och lite motvilligt fick hon väl det då... Ok, idag var det samma visa igen på samma bibliotek. Jag rusade in på bibblan med ca tre veckors försenade böcker. Fick syn på ilsknatanten bakom disken. Jag kastade upp böckerna på återlämningshyllan och drog snabbt ut med hög puls. I dag fattade jag beslutet att inte gå på bibliotek eftersom dessa ställen verkar locka fram det värsta i mig. Jag ska köpa de böcker jag vill ha istället och låta de människor som vill låna ha sina böcker ifred.

Bibliotek is not for me!

Kommentarer
Postat av: Stina

haha... avstängd? det var mer än vad jag visste :p Vill komma till Vara men det är ju det att jag jobbar lite konstiga tider.. På lördag dock, kan jag kanske sova hos er då? Ska åka till gbg på lördagmorgon och fota med therese.. Kram!!

2008-01-08 @ 23:33:36
URL: http://stinalee.blogg.se
Postat av: Anonym

ok kommer du efter du fotat då eller menar du fredag till lördag? det går nog jättebra!

2008-01-08 @ 23:35:20
Postat av: Mia

Känner igen det där :-) Just nu har jag 3 böcker liggande här hemma som skulle vart inlämnade för ett bra tag sen!
Kram

2008-01-09 @ 12:17:02
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: Björn

Ja Stina om du tar med våran säng...:)

2008-01-09 @ 13:58:23
Postat av: Carro

Är likadan Sofia!!! Men jag trodde inte man fick lånekort i grannkomunnerna om man inte bodde där?! Så var det förr iaf! Kram!

2008-01-12 @ 06:06:12
URL: http://carolinelanden.blogg.se/

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0