Dagens lunch!

Ingredienser

4 port
600 g fiskfilé, t ex torsk
smör
1 tsk salt
1 krm peppar, gärna citronpeppar
1-2 färska lökar
3 vitlöksklyftor
1 dl créme fraiche franska örter
färska örter


Gör så här

Klipp till 4 rejäla aluminiumfolie-ark och smörj dem med smör. Dela fisken i 4 bitar. Skiva löken och vitlöken. Lägg fisken på folien och lägg löken ovanpå. Krydda med salt och peppar. Lägg créme fraiche franska örter på toppen. Lägg paketen på grillgallret och låt fisken baka ca 15 minuter(i ugn 200 grader 15 - 20 minuter). Öppna och kolla om fisken är vit och fast.

  


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej Sofia! Hoppas allt är bra med dej och husrenoveringen går bra.Det kommer ju bli så mysigt när det blir färdigt.Det receptet lät ju supergott,det får jag testa.Jag som älskar fisk,det är så gott.Ha det så bra! Kram kram Petra

2008-02-14 @ 17:09:12
Postat av: Sofia

Hej Petra! Tack för att vi fick lite bider från er semester =)! Ja, jag hoppas verkligen att huset blir som vi tänkt men det är jätte skönt att vara där ute känner jag! Fisken blev faktiskt jätte god så det är ett tips! Kram på dig och snart får vi ta vår fika ;)

2008-02-14 @ 17:18:12

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0