Darrande underläpp och fladdrande näsvingar!

Det var med darrande underläpp och fladdrande näsvingar jag lämnade skolgården idag. Jag frågade Noel innan han skulle gå in om jag kunde få ta ett kort så här på första ensamma skoldagen. Han parkerade sin cykel och sa att det var ok. Efter fotot gick han på sina små, små ben och med sin stora, stora väska in mot skolan. Vägen fram till den STORA porten kändes milslång. Han vände sig hastigt om på vägen fram och gjorde små och snabba pussar. Mamman stod storögt och pussade tillbaka. Det var inte långt  i från att jag ropade:
- Noel! Vänd om! Kom tillbaka! Här ska du inte vara?! Du är för liten!!! Kom till mamma så går vi hem igen...
Mamman bet ihop, ryckte upp sig och gick hem.


Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0