En vän som påminner om min farmor!

Jag har en väninna som påminner något ofantligt om min farmor. Min mamma och min syster håller med så det är inte bara något jag själv tänkt på. Hm, vad det är som gör likheten är nog spontaniteten de båda har men också att allt de gör, gör de med en slags njutning. Den där koppen med kaffe är inte bara en kopp kaffe utan något alldeles speciellt. De båda är lite galna mycket på grund av spontantiteten skulle jag tro. Den här vännen är i alla fall mycket speciell så som min farmor. Ord som glimten i ögat, spontan, kärleksfull, varm, mjuk, hård, positiv, energisk, banbrytande, envis och mycket, mycket mer är ord som träffar rätt när jag ska försöka beskriva.

För några veckor sedan fick jag en gåva från min farmorsliknade väninna. Gåvan utstrålar hela henne -och min farmor. Det var påsktider när jag fick min lilla present. Jag såg något gult som skymtade ur pappret. Åh, en kycklig tänkte jag. Så fel jag hade det borde jag förstått...

image346

Dessa grilliga glasögon fick jag! Att jag inte förstod..
Min vän sa: Du kan se i dem också! Hihi dessa är tänkta att ha i solarium men jag tänker även ha dem på stranden =)!

Jag är glad för att du finns och att du är min vän!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det måste jag hålla med om ;0) Du är verkligen en speciell och härlig person Lotta, MKT lik vår Farmor!! ;0)

2008-04-03 @ 11:50:38
URL: http://malinsmirakel.blogg.se
Postat av: Carro

Grattis på födelsedagen!!! Blir la stort party nästa år då;-) Kram Carro

2008-04-03 @ 12:51:35
URL: http://carolinelanden.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Grattis på födelsedagen! :)

2008-04-03 @ 14:08:32
URL: http://lillix.blogg.se
Postat av: Sofia

Tack ska ni ha=) Ha en fin dag på er!

2008-04-03 @ 14:53:23
URL: http://sberg.blogg.se
Postat av: daniel

grattis på fölsedan...

2008-04-03 @ 16:21:25
Postat av: Petra

Ett stort grattis på din födelsedag idag Sofia!
Kram

2008-04-03 @ 20:26:06
Postat av: Jennie W

Grattis! Hoppas dagen varit bra!! Och Sofia du ser inte en dag ut äldre än 25! Stor kram!

2008-04-03 @ 21:57:07
Postat av: Faster Trude

Ja du har sa ratt. Dessa briller kunde lika garna ha varit fran Farmor Haldis :-) Jag glommer inte nar hon pa gamla dagar fick lite taskig balans och vi skulle ut och ga. Jag fragade om hon ville halla mig i armen, da jag fick, som alltid ett kackt svar pa norska " Neeej da...det gar sa fint atte, eg håller meg i taskå, eg"
Tusen kramar pa fodelsedagen Sofia. Pappa och farmor halsar fran Nangijala
Faster Trude i Købehavn

2008-04-03 @ 22:27:42
Postat av: Arvid

Hej Sofia

Kusin Arvid här. Vill bara gratta på födelsedagen från mig och Monika

P.S Tror att Erik vill gratta också D.S

2008-04-03 @ 22:54:22
Postat av: Gabbi

Grattis i massor!!! Från Gabbi Mathias o Elliot
Och självklart från Zannah som saknar er;-)

2008-04-03 @ 23:09:52
Postat av: Sofia

Tack alla! Arvid kul att du är här! Tänker på er... Hoppas vi kan ses snart det hade varit mysigt! Sist var väl på bussen till oslo då jag höll på att inte komma med... och det var ett tag sen. Monika träffade jag i somras på Lidl. Jag har ett kort på oss kusiner när vi var små där vi alla låg och sov i samma säng!-Sikka polers! Fy vad livet tar vändning! Hur som helst så är jag övertygad om att Erik och de andra är med. Kram!

2008-04-03 @ 23:24:30
Postat av: havefun

så du har fyllt år då är det väl bäst att gratta dig, så du inte slutar att lägga ut hästarna:) jag gillar inte att gratta folk ej heller bli grattad för man blir ett år äldre

2008-04-04 @ 12:17:31
Postat av: Lotta

Åhh tack vännen, hihi du e så go! E så glad att jag har dig!:) Glad i dig o love u massa gumman! Hoppas att du har det bra! Stoor kram

2008-04-09 @ 21:31:38

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0