Spökmiddag!

Jag och Noel har planerat en spökmiddag i helgen! Vi har köpt spindlar, spökdräkter, nät och yxor! Vi ska ha bloddricka med frysta blodisbitar men vad vi ska ha för spökmat har vi inte bestämt än. Tips? Sedan när jag tittade i almanackan så såg jag att heloween är idag? Är det idag vi ska ha spökmiddag eller är det till helgen? Hm blev lite förvirrad av almanackan för jag har tagit för givet att haloween är på lördag?

image175

Någon som har tips på spökmat? Kravet är att det är blodigt och mycket spindelben och flugor i!!


Gnäll...
Idag har jag varit trött och hängig.  Även om det är skönt att ta det lugt som jag gjort idag blir jag ofta lite nere. Det räcker med en ledig dag där jag inte gör någonting så känner jag mig lite halvdeppig. Automatiskt kan man ju undra vad jag flyr ifrån eftersom jag alltid känner mig lite hänging när jag är ledig...  men jag tror inte att jag inte flyr någonting! Jag tror helt enkelt att jag mår bäst av att ha mycket omkring mig.

Puss och Kram från en idag,  tråkig Sofia!

Kommentarer
Postat av: Meli

Spagetthi är ju läbbiga maskar förståss, gärna svarta, tror det finns typ bläckfiskpasta lr liknande i affären. Avklippta blir de istället larver.. Larver och geggamojja (köttfärssås)! ;P Sedan kan man äta SNOR! Potatismos med lite (lr mkt he he) grön karamellfärg i!

Hehe, det här hittade jag på internett för att tag sen o det lät väl smaskigt? ;P

Blodsprängda ögon
Dela ett hårdkokt ägg på längden och ta bort gulan. Fyll hållet med cream cheese exempelvis Philadelphiaost. Gör ytan så jämn som möjligt. Tryck in en grön oliv med röd fyllning
i mitten. Doppa en tandpetare i ketchup och rita linjer i osten.

Annars kan man göra pizzor med blod (ketchup) som har läskiga ögon ( salamiringar med lite riven ost i) en läskig öppen mun av tomat med gula tänder (majskorn) i.. hihi man kan nog hitta på ganska mkt! Kram!

2007-11-01 @ 13:14:32
Postat av: Sofia

Meli: Tack gumman! Vilka tips!!!! HHuuu vad bra detta kommer att bli! Noel lär älllssskkkka detta hihi Kram!!! hihihahaha

2007-11-01 @ 13:46:18

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0