Sofia funderar!

Idag hade vi ett seminarium med vår grupp. Det var vårt sista för kursen. Vi var en liten grupp och läraren vi haft sen ett tag tillbaka pratade och tackade för den här tiden. En jätte mysig lärare tycker jag och stämningen var go så där avslutningsvis. Innan jag gick hem lämnade jag fram en lista och gav henne en spontan och hastig kram i förbi farten. Kramen var ett hederligt tack och hej. Vanligtvis brukar man väl inte krama sina lärare på universitetet men skit samma, stämningen var ganska soft och mysig så där... Hur som helst hon fick en spontan kram och inget mer med det. Någon i klassen hade tydligen vickat på huvudet och suckat djupt och länge av kramen. Orka!
Min tolkning av detta skulle bli att denna suckande någon, antar att jag spriger runt och slickar röv med syfte att få bra betyg eller nått...(ursäkta mitt språk).  Jag tror knappast min kram påverkar mitt betyg med tanke på att hon, vår lärare förmodligen inte har en susning av vad jag heter. Varför bry sig?

Är det så jävla illa att någon visar uppskatting? Drabbar det någon?

image173


Min störst fundering vad det gäller denna lilla händelse är varför det ofta är mer accepterat att visa missnöjdhet eller rent av kasta skit än tvärt om? Detta är i alla fall min uppfattning många gånger. Jag kan förstå att en kram kanske kan vara opassande i sammanhanget  eller om någon retar sig, men va fan... 
På nått sätt känns det mer ok och accepterat att smutskasta någon än att säga något positivt  eller visa att man tycker om något, någon eller vad det nu kan vara osv.

Ja, ja, vi alla har vi våra skitsidor (-förutom jag då..) jag vill bara gnälla lite för jag är trött och sliten. Grrrr.  

Skit på er alla där ute! =)

Kommentarer
Postat av: daniel svensson

bra jobbat sofia..
man visar uppskattning alldeles försällan...
ha det bäst..

2007-10-23 @ 21:31:09
Postat av: Gabbi

Du vet den svenska avundsjukan finns i alla former, alla är livrädda att nån annan ska få bättre betyg osv.
Stå upp för hur DU är o skit i alla andra!!!!

2007-10-23 @ 21:57:53
Postat av: Mamma

En ärlig kram kan aldrig bli fel, man visar uppskattning alldeles för sällan. Men uppskattning och uppmuntran kan man bara sprida glädje.... Kram

2007-10-24 @ 15:42:43
Postat av: B

Krama mer!

2007-10-27 @ 11:01:50
Postat av: Meli

Håller absolut med dig och skakar iställer på huvudet samt suckar åt allt gnäll, vilket allt som oftast utvecklas till "rävjakt"..

Hihi, den som inte fattar att Sofia är en såndär goding som kramar folk kan som sagt ta sig därbak! Kram påre´!

2007-11-01 @ 12:52:17

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0