Dumsnål

Här om dagen när jag var i Lidköping åkte jag förbi en skylt som sa: Klippning 120 kr. Hm det var billigt... Hoppade in i frisersalongen, som var alldeles tom. Ah, tänkte jag varför inte ge det en chans. Jag hoppade upp i stolen och frisörskan frågade efter mina önskemål. Du kan toppa sa jag, håret är jättetorrt och behöver en rejäl uppfrächning. Hon log medhållande och påbörjade sitt jobb. Tott för tott blev jag klippt lite här och där. Klippningen tog ca 3 minuter. Jag betalade 120 spänn och begav mig till nästa salong. På nästa salong bad jag om samma sak, en toppning. Denna gången tog väl frisseringen ca 1 timma. Vidare snygg blev jag inte men hur som helst så blev håret väldigt mycket frächare. Kalaset gick på ca 400:-
Varför kan jag aldrig få vara ekonomisk. Jag är till det yttersta en slösare och när jag väl försöker bli en sparare så slutar det alltid på slösa ändå. Nä, jag får nog acceptera att jag är en slösa om inte så blir det i regel slösaslösa istället. Men visst var det ett gott försök?

Puss!

120 + 400 = 520 = SlösaSlösa


Kommentarer
Postat av: Gissa

Jag tycker i alla fall att du blev fin i håret. Snyggt med lugg och kontrasterna mellan ljust och mörkt. Slösa vad är det jag trodde pengar var runda för att de ska rulla bra och pappers sedlarna gjorda av papper för att flyga bra, är det inte så alltså?

2007-10-18 @ 21:27:17
Postat av: Anonym

Hörre du den var bra den!! =) Kramkram

2007-10-18 @ 21:49:46

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0