Dagens recpet citronlax -ett recept mixat från två.

Purjolök
Dill
Vitlök
Creme freche
Laxbitar
Citron
Grädde
Vitpeppar
Salt

Lägg laxen i en ugnsform på en bädd av dill och purjolök. Salta och peppra efter behag som fabror Melker säger. Pressa saften från citronen över. Rör i hop creme fraiche, grädde och ytterligare citronsaft. Häll över fisken. In i ugnen ca. 15 minuter. 225 grader och i mitten av ugnen. Servera med pressad potatis!

Här är jag nu barnvakt åt min systers son Rasmus och min broders barn Allan och Harry. -Full rulle. Björn känner sig sjuk och har nog en begynnande influensa. Maten står i ugnen och snart ska vi äta.

Kommentarer
Postat av: Becka

Gomorron gumman! Ville bara titta in o säga hej! Pussssss pa dej ha en mysig söndag!

2007-12-16 @ 10:49:56
Postat av: Anna N

Hejsan! Skrattar gott å Noel på Jula inlägget! Ha ha ha

Fint hus ni köpt..kommer bli kanon när det är färdigt! Var ligger det?
Kram Anna

2007-12-17 @ 14:42:07
URL: http://smultronrosen.blogg.se
Postat av: Anette

Smaskigt recept...det måste jag skriva av...
gokväll.../Anette

2007-12-18 @ 21:20:55
URL: http://johantonsmamma.blogg.se
Postat av: Sofia

Rebecka: Kul att du tittar in! Snart är det jul har alla kommit till dig? Puss och Kram my litte love!

Anna! Hej Anna! Hihihi ja, noel kan hamna i någon slags upprepningsmaskin ibland... Huset ligger längs E20 på höger sida. Jutagården heter det. Det är jätte kul att fixa och hoppas att det blir fint tillslut. Kram och God jul =)

Anette! Det var faktiskt jätte gott. Vi brukar fastna i potatisgratängträsket med fläskfilé så det är kul med lite annat... hihi Kram!

2007-12-21 @ 10:03:29

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0