Hej min blogg!

Hejsan bloggen!
Det var länge sedan men skönt att du fortfarande finns kvar.

Dagen började bra. Klockan ringde 7.00. Upp med stormsteg till kaffebryggaren. 
Jag kikar ner på mina ben och beundrar formen ;P  En svart prick skymtas på vaden. Min hjärna registrerar pricken. Jag känner ilningar längs ryggraden, hjärtat slår hårt. Jag försöker kontrollera min andning. Jag tittar ner igen och vrålar
 -BJÖRN!!!!!
Han far upp ur sängen och jag pekar förstelnat på den nyss funna pricken. Björn tar sig fram till badrumsskåpet medans jag fokuserar på min andning för att inte tappa besinningen. Yrsel ger sig tillkänna och det känns som att marken under mig snurrar. Jag väntar på befrielse. Befrielse från den svarta pricken som slagit sig till ro på mitt ben. Björn återvänder från badrummet. Tystnaden är oändlig. Björn böjer sig ned. Jag känner att han rör vid mitt ben. När Björn åter reser sig frågar jag om det var, vad jag tror det var, och det var det. En fästing! Fucking freaking fästig på mitt ben!

En fästing hade jag idag men inte så allvarligt som det låter=) Äh rätt mysiga djur, käkar ju bara lite. De måste ju också ha lite att äta. Snacka om att jag just nu är skrivsugen och vet inte vad jag ska skriva om... Bla, bla, bla. Skolan har kommit igång igen och det tycker jag är skönt faktiskt. Hoppas att denna terminen går lika fort som förra. Jag har en massa som jag skulle vilja skriva men kan inte så då får jag hitta på sagor i stället..  Ja, ja, bla, bla.

Puss och Kram från en fästingbiten Sofia!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

jag hatar fästingar!!

2007-08-30 @ 19:47:39
URL: http://alexandra08.blogg.se
Postat av: Gabbi

världens äckligaste, vidrigaste djur!!! Varför finns de?????

2007-08-31 @ 10:03:57

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0