Äventyr på apoteket.

Nu kom jag hem från apoteket. Eftersom jag ska på 30 års fest på lördag tänkte jag i förebyggande syfte köpa de receptfria tabletter som jag hört om på radion som ska hjälpa till att återställa vätskebalansen. Jag hittade inga i hyllan och blev tvungen att fråga efter dem. Jag kom inte på vad de hette och fick ur mig nått i still med:
-Eh, öh har ni några sånna tabletter som ska göra att man blir lite piggare dagen efter om du  förstår vad jag menar...
-Öh, sa damen ja det beror på vad du vill bli piggare från?
-Ja du vet om man har druckigt och så.., sa jag.
Båda började asgarva och ett fullsatt apotek blev involverat. Hur som helst fick jag inga tabletter men fick vätskersättning. Innan jag gick sa damen:
- Hör av dig om det hjälper =)
Fy lite av en pers! Men visst finns sånna tabletter eller har jag drömt igen?

Kommentarer
Postat av: Anna

hihi... Ja, de heter Resorb och fungerar jättebra! Finns i både apelsinsmak och svartvinbär. Själv föredrar jag apelsin, svartvinbär är ganska söt! Kostr runt 50 kt för 2 st rör med brustabletter!

2007-08-31 @ 19:16:00
URL: http://toplook.blogg.se/
Postat av: Malin K

Hihi! Har också hört talas om dom o tänkte testa direkt när jag är åter i partysvängen! Vilka fantastiska bilder du tagit på dina killar!

2007-08-31 @ 19:24:25
URL: http://www.langtan.babyblogg.se
Postat av: Sofia

Åh tack så mycket! Det underlättar när jag vet vad det heter... ;P Puss!

2007-08-31 @ 21:08:45
Postat av: s

Kul att du är tillbaka, skriv mer om ditt liv m din man o ert barn, verkar så himla härligt för en sthlms tjej som jag som önskar ett liv på landet och att få bilda familj.

2007-08-31 @ 21:22:17
Postat av: sofia

En fin kommentar tycker jag!

2007-08-31 @ 22:04:49
Postat av: Linda

Då fick du precis vad du skulle! Det är nämligen dom (resorb, eller hur?) som återställer saltbalansen i kroppen och efter alkohol är ju kroppen rejält uttorkad. Finns även likvärdig brustablett på typ pressbyrån, men då är den dyrare eftersom den säljs i just bakis-syftet;)

2007-08-31 @ 22:56:48
URL: http://dailyluxury.blogg.se
Postat av: babyv

Kackerlackor var faktiskt ingenting jag led speciellt mycket av.. Såg enstaka ute på gatan och en som sprang ut från vårt kylskåp.. (Okej, där dog jag lite..) Annars såg jag dem bara i rabatten vid Chinawhite.. :)
puss!

2007-08-31 @ 23:00:59
URL: http://voljeti.blogg.se

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0